mini


Partnerzy

statysyki




niebieski  czerwony  żółty  szary  zielony wybierz kolorystykę strony
Strona Główna | Nowości | Downloads | Forum | O mnie
Konkursy | Spis OTS | Kontakt | Linki | Sponsorzy Jak zrobić własny OTS

::  Ogólne
Witam wszystkich na stronie "Serwis OTS" !!!
Strona jest poświęcona całkowicie OTS'om !
Wszelkie problemy związane z OTS'em rozwiążesz tutaj,
znajdziesz u mnie silniki, mapy, monstery, różne programy oraz wiele innych użytecznych plików.
Polecam brać udziały w różnych konkursach i wygrywać wiele ciekawych nagród ;-) Więcej się dowiecie w dziale "Konkursy"
Pozostaw  po sobie jakiś wpis na forum, coś co Cię nurtuje,
czy po prostu chcesz się podzielić z nami jakimiś ciekawostkami ;)


::  Z świata Tibii
22.09.2008:Portugalia i Meksyk bez możliwości zapłaty nowym systemem!

Gracze z Meksyku oraz Portugalii zostali odcięci od możliwości zakupienia Premium Time używając nowej metody płatności. Cipsoft zdecydował się na wyłączenie owej usługi z powodu problemów z ich biznesowym partnerem. Cipsoft oczywiście zapewnia‚ że możliwość ta pojawi się ponownie gdy tylko problem zostanie zażegnany.

Portugalscy jak i meksykańscy gracze którzy dokonali już zapłaty za PT nie mają się czego bać- PT zostanie dostarczony‚ lecz z pewnym opóźnieniem. Do czasu rozwiązania problemu pozostaje im możliwość zakupienia Premium Time za pomocą karty kredytowej bądź też zamawiając go poprzez Element 5.



04.03.2008
:Hack - Przykre doświadczenie którego możesz uniknąć!

Na Tibia.com pojawił się kolejny artykuł od CipSoftu, który jak zawsze tłumaczymy specjalnie dla Was na nasz rodzimy język...

Każdego dnia otrzymujemy kilkanaście bardzo poruszających listów elektronicznych (e-maili) od graczy, którzy utracili swoje konta w wyniku działań hacker’a. Zostanie hack’niętym jest z pewnością najgorszym scenariuszem jaki może przydarzyć się graczowi. Osoby takie bardzo często poświęciły sporą ilość czasu na doskonalenie swoich postaci i zbieranie rzadkich przedmiotów, dla wielu z nich ich postacie są bardzo bliskie ich sercom. Wasze konta są skarbem, który powinniście chronić. W tym artykule chcemy Wam przedstawić po raz kolejny, jakie kroki powinniście przedsięwziąć by ochronić się przed hack’iem.

1. Chroń swoje konto!

Po pierwsze ważne jest abyś utrzymywał informacje dotyczące Twojego konta w tajemnicy. Nikt poza Tobą nie powinien znać numeru Twojego konta, hasła czy „recovery key”, ni to Twój brat, ni najlepszy przyjaciel, a tym bardziej ktoś kogo poznałeś w grze. Często gracze zostają hack’nięci po kłótni z przyjacielem lub rodzeństwem, które znało dane konta. Gdy piszecie e-mail do „customer support” (obsługa klienta), nie załączajcie informacji dotyczących konta. Wystarczy, że powiecie nam imię waszej postaci. Miejcie w pamięci, że nikt z zespołu CipSoft czy z Gamemaster’ów nie spyta Was o dane Waszych kont. Kiedykolwiek ktoś zaczepi Was i spyta o hasło, numer, czy „rec key” możecie być pewni, że ta właśnie osoba chce Was hack’nąć.
Nie archiwizujcie danych konta na swoich komputerach, jako iż jest możliwe aby ktoś wykradł te dane z waszych plików. Jeżeli nie możecie zapamiętać swojego hasła, zapiszcie je na kawałku papieru i schowajcie je w bezpiecznym miejscu, które jest znane tylko Wam. Również nie trzymajcie e-maili zawierających takie informacje.

 


Równie ważnym jest używanie bezpiecznego hasła. Ów hasło zawiera różnorodne znaki – duże i małe litery, liczby i znaki specjalne. Dobrą strategią na znalezienie bezpiecznego hasła jest na przykład wymyślenie zdania i użycie pierwszych liter każdego słowa. Takie zdanie pozwoli Wam łatwo zapamiętać hasło w każdym momencie i nikt nie powinien być w stanie zgadnąć go. Nie używajcie swojego numeru konta, imienia postaci, daty urodzenia czy czegoś co wiąże się bezpośrednio z Twoją osobą i mogłoby zostać łatwo odgadnięte, jako hasła do konta. Czy to w Tibii czy poza nią, np. przy używaniu usług do komunikacji (np. GG, Czat), nie ufajcie ludziom, których znacie tylko z internetu. To oczywiście nie oznacza, że każdy w Internecie jest złą osobą, w wielu przypadkach osoby które poznajecie są bardzo miłe, jednakże faktem jest, iż nie wiecie kto naprawdę jest po drugiej stronie, gdyż w internecie łatwo przyjąć inną tożsamość.
Co więcej co jakiś czas powinniście zmieniać hasło i używać odrębnego hasła dla Tibii i innych aplikacji / usług. Ważnym jest aby hasło do Tibii było inne od hasła do poczty elektronicznej, czy też od tego które możesz używać na stronie domowej Waszej gildii.

Istotna jest także rejestracja Waszego konta. Zbyt często dzieje się, że gracze nie mogą odzyskać kont, gdyż ich konta nie zostały zarejestrowane. Gracze, którzy hack’ują konta bez rejestracji, często wykorzystują tą okazję i rejestrują konta by zdobyć „rec key”, dzięki czemu mogą zmienić adres e-mail konta w mgnieniu oka. W tych wypadkach oryginalny właściciel nie ma szans na odzyskanie konta. Z tego właśnie powodu, niezmiernie ważnym jest zarejestrować swoje konto prawidłowymi danymi. Powinniście zarówno zadbać by nie utracić dostępu do poczty e-mail, która jest przypisana do konta. Nie twórzcie dodatkowego konta pocztowego na użytek Tibii, możecie po pewnym czasie zapomnieć używać go regularnie. Z równie wielką ostrożnością obchodźcie się z pocztą, jak z danymi konta w Tibii. Pamiętacie, że osoba która ma dostęp do waszego konta pocztowego ma ułatwiony dostęp do danych z Tibii!

2. Nie dajcie się złapać na e-maile i listy z hack-linkiem!

Często spotykaną metodą hack’owania jest wklejanie / pisanie stron, które obiecują różnorodne rzeczy, jeżeli tylko wejdziesz na określoną stronę lub ściągniesz jakiś plik. Gdy ktoś oferuje „darmowe Premium Account” jeśli wejdziesz na stronę która podaje, możecie być pewni że ten adres internetowy został zaprojektowany w celu uzyskania danych waszego konta. Nigdy nie wierzcie w takie ogłoszenia! Również strony, na których można kupić Tibijską walutę za prawdziwe pieniądze, często są tworzone w celu hack’owania graczy. Co gorsze mogą one nadużyć informacji o waszej karcie kredytowej dla późniejszych zakupów w internecie. Z tych względów lepiej trzymać się z daleka od stron o takiej tematyce.
Na czasie są także adresy, które obiecują Wam zdjęcia jakiś nagich dziewczyn. Powinniście być podejrzliwi gdy ktoś zaprasza Was do swojej gildii i prosi byście weszli na dany adres w celu dołączenia. Jedynym sposobem dojścia do gildii to sekcja „Guild” na oficjalnej stronie Tibii. Równie popularne są adresy z filmami Tibicam, które to mają ukazywać zwycięstwo nad „boss monster”, wojnę gildii, czy ciekawe wydarzenie. Gdy ściągniecie taki film, równo z nim instaluje się na Waszym komputerze keylogger. Oczywiście nie wszystkie filmy mogą przyczynić się do hack’a waszego konta. Mimo to powinniście być bardzo ostrożni gdy ktoś pokazuje wam taki adres (link www). Jeżeli film pochodzi od osoby której nie znacie lub link został napisany na którymś kanale lub forum, nie należy w niego zaglądać. Ponadto jeżeli widzisz adres, który do złudzenia przypomina link do oficjalnej strony Tibii, nie kopiuj go do przeglądarki bezpośrednio. Często takie adresy mają zmienione znaki przypominające inne litery, np. drugie „i” zamienione na cyfrę „1” – TIBlA.COM; pierwsze „i” zamienione na „małe L” – TIBlA.COM. Zawsze gdy będziecie chcieli wejść na naszą stronę, wpisujcie adres ręcznie.
Kolejną metodą hack’owania jest wysyłanie listów wewnątrz gry. W takich listach może być zawarte: obietnica darmowego „pacc”; groźba bana. Jesteście proszeni o wejście na podany adres i wpisanie danych Waszego konta. Nie trzeba przypominać, że ów strony istnieją w celu zdobycia informacji odnoście kont graczy. Pamiętajcie, że nigdy nie rozsyłamy listów zawierających linki wewnątrz gry. Jedyne listy jakie możecie od Nas otrzymać, mogą informować Was o wygraniu domu u przypomnieniu o wpłacie czynszu. Inne listy twierdzące, że pochodzą od CipSoft są fałszywe.

Od czasu do czasu, mogliście zauważyć wiadomości, w których ostrzegamy graczy przed „phishing” e-mailami. „Phishing” pochodzi od połączenia słów password (hasło) i fishing (łowienie). Takie e-maile są losowo rozsyłane do sporej liczby adresów pocztowych celem nam wiadomym. W większości przypadków adres nadawcy został sfałszowany, by przypominał oryginalny adres. W Tibii, „phishing mails” głownie fałszują adres obsługi klienta i upodabniają swoją formę do oficjalnych e-maili, np. przez podpisanie „Your CipSoft Team”. W takich e-mailach jesteście proszeni o wejście na podany adres i wpisanie danych, celem zagłosowania w ankiecie, wygrania „pacc” lub innych wymyślnych podstępów. Adres taki wygląda jak prawdziwy, jednak gdy najedziecie kursorem myszy na link ([u]nie wchodźcie w niego!), na dole strony możecie zobaczyć dokąd naprawdę prowadzi ów adres, może on prowadzić do strony która przypomina oficjalną stronę Tibii, jednak w pasku stanu możecie zauważyć, że jesteście na zupełnie innej stronie. Jeżeli na takiej stronie wpiszecie dane swojego kotna, powędrują one prosto w ręce hackera. Przestrzegamy was abyście byli ostrożni z adresami, które otrzymujecie pocztą

 



3. Przestrzegajcie Zasad Tibii!!

Zasady Tibii zostały ustanowione nie tylko by zapobiegać chaosowi i złemu zachowaniu pośród graczy, niektóre z nich zostały stworzone w celu ochrony przed hack’iem. Pamiętajcie, że nie oferujemy pomocy graczom, którzy utracili swoje konta w wyniku nie przestrzegania Zasad Tibii.

Dzielenie Konta
Dzielenie konta nie tylko daje Ci niesprawiedliwą przewagę nad innymi graczami, ale również ponosi wysokie zagrożenie bezpieczeństwa. Jak już wcześniej wspominaliśmy, tylko właściciel powinien znać dane konta. Gdy konto jest dzielone, kilka osób zna te informacje. Bardzo często słyszymy historie jak to gdy dwóch najlepszych przyjaciół lub braci, którzy dzieli postać do pewnego poziomu, jeden z nich postanawia grać samemu i zmienia hasło. Wielokrotnie, druga osoba będąc zła, znając numer konta oraz „rec key” hack’uje ów konto i albo zatrzymuje je dla siebie lub też niszczy je, np. przez zrookowanie; łamanie zasad Tibii aż konto zostanie usunięte, itp. To jest jedno z możliwych scenariuszy jak dzielenie może zniszczyć konto. Pamiętaj, że dzieląc konto nie tylko łamiesz zasady gry, ale także narażasz się na utratę go.

Handel Kontami
Jeżeli kupujesz lub zamieniasz konto, ryzykujesz możliwość zostania hack’niętym, jako że inna osoba zna dane tego konta. Wiele jest przypadków gdzie ludzie płacą spore sumy pieniędzy lub wartościowe przedmioty w grze za konto, a następnie oryginalny właściciel odbiera konto. Inny scenariusz ukazuje wymianę kont, po której jeden z graczy zauważa, że dane które otrzymał są nieprawdziwe, oraz że utracił swoje konto gdyż go nie zarejestrował. Tak jak dzielenie konta, tak handel daje okazję innym by zdobyć informacje odnośnie Twojego konta.

Używanie nieoficjalnego oprogramowania
Istnieje wiele narzędzi do Tibii które dają graczom niesprawiedliwą przewagę, najczęściej spotykanymi są programy pozwalające grać bez Naszej obecności przy klawiaturze, znane jako „boty”. Nie tylko takie programy są używane wbrew Zasadom Tibii, ale są bardzo niebezpieczne. Także, tolerowane programy jak TibiCam mogą przyczynić się do utraty konta. Wszystkie te narzędzia mogą zawierać wirusy, które uszkodzą Twój komputer. Często ów programy mają zaimplementowany „backdoor” (tylne wejście). Taka modyfikacja narzędzia, które ściągnąłeś pozwala programiście na dostęp do systemu twojego komputera i przejęcie kontroli nad PC. Wiele innych programów instaluje keyloggery. Keyloggery zapisują sekwencje klawiszy, które wciskałeś. Zawsze powinieneś mieć na uwadze, że gdy ściągasz takie oprogramowanie nie tylko narażasz się na utratę konta Tibii, ale również hakcer może pozyskać prywatne informacje, które zapisałeś na dysku, w najgorszym wypadku może zdobyć dostęp do konta bankowego. Dlatego też, nie korzystaj z nieoficjalnego oprogramowania!

4. Chroń swój komputer!
Niestety istnieje wiele możliwości zarażenia komputera keyloggerami i wirusami. Otwieranie plików które dostaliśmy poczta lub przez komunikatory jest częstym przypadkiem zainfekowania PC. Powinieneś być ostrożny z plikami które otrzymujesz. Pamiętaj ze CipSoft nigdy nie prześle Ci e-maila z załącznikiem. Jeżeli otrzymasz e-mail z załącznikiem od nieznanego nadawcy lepiej jest go usunąć. Ważnym jest byś skanował pliki które ściągasz.
By zachować swój komputer czystym, należy zastosować program antywirusowy i firewall. Upewnij się zawsze, że te programy są aktywne. Powinny one być także uaktualniane regularnie. Zalecane jest skanowanie systemu raz na tydzień. Zarówno system operacyjny i przeglądarka także powinny być aktualizowane i działać na najnowszej wersji. Jest to ważne, gdyż starsze wersje mogą zawierać błędy. Nawet otwarcie strony starą przeglądarką może przyczynić się do hack’a.

Zalecamy byś grał, jeżeli to tylko możliwe, na własnym domowym komputerze. Często dostajemy e-maile od osób które zgłaszają utratę konta, gdy grali na PC swojego znajomego, który miał zainstalowany keylogger. Także granie w publicznej sieci (np. kafejka internetowa) może być niebezpieczne. Mogą tam się znajdować keyloggery lub inne programy zainstalowane przez innych ludzi. Jeżeli nie masz innej możliwości niż granie w publicznych sieciach, powinieneś chociaż znaleźć miejsce z dobrymi standardami ochrony.

Hack jest bardzo frustrujący, w wielu jednak przypadkach można go uniknąć. Jeżeli będziesz przestrzegał naszych porad odnośnie ochrony, powinieneś być dobrze zabezpieczony przed próbami hack’owania.
Graj bezpiecznie!
Wasz CipSoft Team.

 

Przetłumaczone przez DDoS
 




02.03.2008



A my od siebie przypominamy, iż na Tibia.pl w dziale Poradniki znajdziesz bardzo pomocne artykuły które wyjaśnią jak uniknąć shackowania.



Pojawił się kolejny artykuł od CipSoftu na Tibia.com, który jak zawsze przedstawiamy wam przetłumaczony na nasz rodzimy język:

Dwa miesiące temu podaliśmy wam ogólne wprowadzenie do naszej firmy - CipSoftu. Naszym dzisiejszym celem jest zdradzić nieco więcej szczegółów o największej sekcji - customer supporcie.

Podczas pierwszych lat istnienia, gdy Tibia była jeszcze słabo rozwinięta, nasi czterej założyciele nie tylko programowali
i ulepszali grę, ale również odpowiadali na e-maile, jak i służyli pomocą w grze. Z tego powodu istnieje ogólne błędne przekonanie, że Guido wciąż pracuje w customer supporcie,
co oczywiście nie jest prawdą, ponieważ wykonuje on pracę głównego menedżera. W rezultacie wzrastającego zainteresowania grą, kolejni ludzie zaczęli być niezwłocznie potrzebni. W końcu, w lipcu 2003 roku, Solkrin został pierwszym community managerem i pierwszym pracownikiem firmy.
Ale problem wrócił, "nowego" bardzo absorbowały odpowiedzi na
e-maile, jak i zarządzanie grupą gamemasterską i pisanie na stronie Tibii. Wkrótce brak personelu znów dał się we znaki.
W 2004 roku, trzech community managerów zostało zatrudnionych, dwóch następnych w 2005, a w ostatnim roku dołączyło do nas czterech nowych kolegów. W styczniu powitaliśmy Lioneta, naszego najnowszego człowieka. Dwunasty z CipSoft teamu właśnie podpisał kontrakt i swoją pracę zacznie w marcu. To uczyniło customer support największą częścią firmy - obejmuje ona aż 1/3 całego personelu.
Niektórzy z was mogą zapytać: dlaczego tak wiele ludzi tu pracuje? Odpowiedź jest banalnie prosta - oni utrzymują Tibię cały czas w ruchu. Z tego powodu potrzebna jest duża liczba osób, które biorą na siebie potrzeby i życzenia naszych graczy.
Zadania w customer supporcie są liczne i różnorodne. Ogólnie mówiąc, dzielą się na pięć kategorii:
 

1. Pomoc graczom
2. Egzekwowanie zasad
3. Wspomaganie grup pomocniczych
4. Pisanie
5. Wdrażanie nowych projektów

1.Pomoc graczom
Usatysfakcjonowani gracze to nasz największy priorytet. Z tego powodu pomaganie graczom w ich problemach jest kluczowym aspektem naszej pracy. Komunikujemy się z graczami poprzez e-maile i fora pomocy. Każdego dnia dostajemy ponad 100 e-maili. Sidnia odpowiada za pytania o płatności i rachunkowość. Tavaren nadzoruje forum techniczne i odpowiada na maile o tejże tematyce. E-maile zawierające problemy bardziej ogólne są rozwiązywane przez różnych członków teamu, którzy akurat są tego dnia mają takie zadanie. Żaden pracownik nie może wziąć na siebie więcej niż 30 maili dziennie. Muszą mieć czas na uważne przeczytanie listu i odpowiedź.
Dodatkowo otrzymujemy około 50 e-maili dotyczących projektu TibiaME. Nimi głównie zajmuje się Isolan. Oczywiście czasami musimy pomóc graczom bezpośrednio w grze. Rozwiązujemy te problemy, z którymi nie radzą sobie tutorzy. Jednakże jeśli potrzebujesz pomocy, odwiedź help channel (kanał pomocy). Tutorzy z ochotą odpowiedzą na większość nurtujących Cię pytań.

2. Egzekwowanie zasad
Żeby wszyscy gracze mieli równe szanse w grze, ważną częscią naszej pracy jest egzekwowanie przestrzegania Tibia Rules. Oprócz działania w grze, codziennie musimy także sprawdzić około 400 wypowiedzi, 500 imion, oraz 150 postów zaraportowanych przez tutorów. Co więcej, musimy jeszcze zatwierdzić nowe imiona, których jest ponad 400 każdego dnia. Decyzję, którzy gracze muszą być ukarani za przewinienia podejmuje wyłącznie customer support. To znaczy, że nie musisz się bać, jeśli tutor wykorzystuje swoją pozycję do straszenia innych.
 


3. Wspomaganie grup pomocniczych
Customer support współpracuje z dużą ilością osób, którzy pomagają nam w najróżniejszych sprawach i mają kolosalny wpływ na całą społeczność tibijską. Z tego powodu, bardzo ważną sprawą jest wspomaganie i nadzorowanie ich pracy. Po pierwsze, mamy aktualnie 34 Gmów, którzy egzekwują Tibia Rules. Alguzara i Neofine odpowiadają na pytania, pomagają w codziennych problemach, tłumaczą nowe rozwiązania, ale także pilnują się innych, aby nie nadużywali swojej pozycji. Oczywiście, Alguzara i Neofine są również odpowiedzialni za przyjmowanie nowych Gmów spośród grona najmądrzejszych i najbardziej doświadczonych Senior Tutorów. Co więcej, Alguzara bierze na siebie Senatorów, których pytamy o radę, na przykład w sprawie przyszłych zmian w grze.
W dodatku do Gamemasterów, mamy jeszcze około 4600 tutorów i 800 senior tutorów, którzy odpowiadają na pytania na help channelu (kanale pomocy), support boardzie (forum pomocy), oraz zgłaszają imiona, wypowiedzi i posty łamiące regulamin. Nie trzeba dodawać, że zadają oni mnóstwo pytań, na które głównie odpowiadają Iscen i Neofine, ale również inni tutorzy. Wiemy, że bardzo ważne jest, żeby jasno określić zasady współpracy z tutorami. Tylko wtedy możemy być pewni, że będą oni służyć dobrą i uczciwą pomocą dla wszystkich graczy. Mamy precyzyjnie sformułowane zasady, które imiona są nielegalne i wymagające zweryfikowania. Dla Senior Tutorów dodatkowo ważną wiedzą jest, które wypowiedzi i posty należy zgłosić. Tutorzy niedokładnie wykonujący swoją pracę, nadużywający pozycji, bądź posiadający niewystarczającą wiedzę, zostają zwolnieni.
Dodatkowo, bardzo pomocni są administratorzy supported fansites (stron fanowskich rekomendowanych przez tibia.com). Gdy wspierają graczy swoją pracą, Andasstra odpowiada na ich pytania, służy im w wywiadach, zdjęciach i tekstach. Okazjonalnie, niektórzy z nas pełnią rolę członka jury w konkursach organizowanych przez strony fanowskie. Chcielibyśmy skorzystać z okazji i podziękować wszystkim niezastąpionym pomocnikom za ich wspaniałą pracę, którą świadczą na rzecz naszej społeczności.

4. Pisanie
Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że gracze muszą być poinformowani o działaniach związanych z grą. Na naszej stronie piszemy dużo tekstów na temat gry i do wewnętrznego użytku. Ten rodzaj pracy wykonywany jest przeze mnie – Maninę. Kiedy coś w grze zmienia się, trzeba dokonać korekt również na stronie. Newsy muszą być pisane tak szybko, jak to tylko możliwe, aby każdy z graczy mógł czuć się poinformowany.
Głosowania są również ważnym aspektem naszej pracy. Pracując razem z naszym menadżerem ds. marketingu Mercutio Mercado, Andasstra układa nowe sondy co tydzień, lub dwa. Pomaga nam one ocenić Wasze życzenia i potrzeby.
Teksty w grze są głównie pisane i sprawdzane potem przez customer support. Wliczamy w to: książki, nowych NPC, ale także zapisy w quest logu.
W końcu, piszemy również teksty potrzebne nam w codziennej pracy. Bardzo ważną sprawą są odpowiedzi na e-maile. Mamy przygotowanych ponad 100 standardowych odpowiedzi, ale ponad połowa przychodzących listów zawiera jakiś indywidualny problem. Co więcej, są one tak skonstruowane, aby każdy gracz z tym samym problemem, był traktowany w taki sam sposób. Nie trzeba dodawać, że wszystkie listy, które otrzymujemy są czytane uważnie. Standardowych odpowiedzi używamy tylko wtedy, gdy idealnie pasują sytuacji przedstawionej przez gracza.

5. Wdrażanie nowych projektów
W dodatku do naszego normalnego trybu pracy, często pracujemy nad indywidualnymi projektami, wykonywanymi w naszym teamie, lub przy współpracy z innymi wydziałami. Niektóre z nich mogą zawierać wszystkie rodzaje tematów począwszy od zmieniania screenshotów na stronie, planowania nowych rozwiązań ulepszających naszą pracę, skończywszy na testowaniu nowych pomysłów. Tymi wszystkimi sprawami zajmuje się Grimrath. Jako firma, jesteśmy otwarci na wszystkie propozycje, które możecie umieszczać na tym forum. Grimrath odwiedza je regularnie i wyławia najciekawsze pomysły, aby przedyskutować je z innymi pracownikami.

Kierowanie taką młodą i ogromną społecznością jest dla nas dużym wyzwaniem. Często musimy stawiać czoła trudnym decyzjom i wiemy, że nasza praca jest pod stałym nadzorem bystrych graczy. Nie zawsze łatwo jest wytłumaczyć graczom wszystkie szczegóły naszej pracy i jesteśmy często nie do końca rozumiani. Często jesteśmy niesłusznie oskarżani o nieuczciwość, na przykład: gracze nie rozumieją dlaczego zostają różnie ukarani za to samo przewinienie. Musicie brać pod uwagę to, że jeśli byłeś już kiedyś zbanowany, teraz kara będzie dłuższa.
Czasami gracze są źli, ponieważ tracą konta i nie mogą ich odzyskać. Dzieje się dlatego, że gracze zapominają zarejestrować konto, albo nie podają prawdziwych informacji podczas niej. W odzyskaniu konta pomoże zawsze Lost Account Interface, my nic więcej poradzić nie możemy. Nie zgadzamy się również z oskarżeniem, że nie ”dbamy” o botterów. Jak już wspominaliśmy – jest to część naszej pracy. Co do dzielenia, bądź sprzedawania kont – potrzebujemy silnych dowodów, aby taką osobę ukarać, żeby nie ryzykować skrzywdzenia niewinnej osoby. Kiedy zdobycie dowodów jest bardzo trudne, staramy się wprowadzać nowe rozwiązania, jak np. stamina.

 


Jak customer support jest wydziałem, który ma za zadanie być bliżej graczy, musimy jeszcze być wyrazicielem naszej społeczności. Razem z Mercutio Mercado, jesteśmy tymi, którzy są otwarci na Wasze prośby i życzenia. Trzymamy kontakt pomiędzy firmą i graczami i jeśli jesteśmy przejęci jakimś Waszym problemem, staramy się, aby Wasz głos był przez CipSoft usłyszany.

Pod przewodnictwem naszego lidera Solkrina, cały czas pracujemy nad usprawnieniami naszej pracy. Spotykamy się regularnie, aby przedyskutowywać codzienne problemy. Najważniejsze decyzje nie są podejmowane jednoosobowo, tylko grupowo.

Praca w customer supporcie jest wyzwaniem, ale także satysfakcjonującą pracą. Oczywiście, czasem ciężko jest przeciwstawić się problematycznym sytuacjom, fałszywym oskarżeniom i wyzwiskom. Przy pracy trzyma nas to wspaniałe uczucie, że gdy jesteśmy w stanie pomóc graczowi, on szczęśliwy odpowiada: Thank you CM!

 
 
mini
Grafika: Dominik Szczygieł
Treść: Dominik Szczygieł
Zarządzanie: Dominik Szczygieł
Konkursy: Dominik Szczygieł
Sponsor: Dominik Szczygieł
Prawa Autorskie: Dominik Szczygieł

copyright itd...

Reklamy


  





Aktualności



Wpisz się
będziesz powiadamiany
o nowościach






(ro)zwin